3D-animoinnin ja visualisoinnin opiskelija Oskar Riekko oli pyöritellyt pitkään päässä ideaa sarjakuvatoteutuksesta. Toteutuksesta voisi tulla myös hyvä peli, tuumi Oskar, mutta ongelmaksi koitui, ettei hän tuntenut juuri ketään koodaria.
Kunnes opiskelijariennoissa vastaan käveli tuttu tieto- ja viestintätekniikan opiskelija sekä koodari, Arttu Pösö.
Lopulta opintojen kautta tutustuneet 4 kaverusta hakivat mukaan Metropolian pelialan tukiverkostoon LGINiin kehittämään peli-ideaansa.
Arabian kampuksen tarkkasilmäisimmät ovat voineetkin huomata, että Paradigm Island -tiimi viettää paljon aikaa LGIN työtiloissa. Ajanvietto on tuottanut hedelmää, ja demo pelistä on valmiina.
Oman vision mukaan
”Oman pelin kehittämisessä parasta on ollut, se että saa käyttää nuoruusvuosiaan tekemällä itselleen, ei muille. Kun tekee itselleen, pääsee myös toteuttamaan omaa visiotaan täysin.” tiimi kertoo.
Pelin ympäristöartisti Tiina Leskinen kommentoi, että tekemisessä kiinnostaa uniikki sarjakuvamainen ote, luova vapaus sekä bonuksena, se että kehitystyön on saanut yhdistettyä kouluun työharjoittelun kautta.
Puheen kääntyessä LGINiin, tiimi nostaa esille mentorien tärkeyden.
”Ei tarvi vaeltaa pimeässä.” Arttu summaa.
LGINissä on mukana yli 40 mentoria. Mentorit ovat osanneet ohjeistaa mitä kannattaa esimerkiksi välttää ja muun muassa mitä mokia he ovat itse tehneet ensimmäisten pelien parissa.
LGIN järjestää pelitestaus-pop-upin 5.9.
Ja mikä parasta, LGIN järjestää ensi tiistaina 5.9. pelitestaus-pop-upin Arabian kampuksen aulassa. Paradigm Islandin lisäksi paikalla on 4 muuta peliä.
Tervetuloa siis testaamaan tiistaina 5.9. klo 10-14!
”Jos on mysteeripelien ystävä, kannattaa tulla kokeileen. Tää on tosi hyvä”, Paradigm Island kuittaa.
Mikä? Paradigm Island on tarinavetoinen roolipeli, joka on inspiroitunut genren klassikoista, kuten Monkey Island ja Disco Elysium. Pelaaja pääsee kehittämään ohjaamansa hahmon taitoja haluamaansa suuntaan ja ratkaisemaan edessään aukeavaa mysteeriä parhaaksi katsomallaan tavalla.